socialdemokraterna

Haj nu är jag hemma efter en lång dag till med Irma, mycket skratt och annat.
Gjort mycket idag så det blir för mycket att berätta men kan berätta lite, vi va och fikade och åt den goda kladdkakan ( jag kommer snart rulla fram känner jag ) Sedan drog vi och hälsade på JonasMonte Bianco och åt pizza(: och för att jag ska få Jonas att bli socialdemokrat så skulle jag locka han lite jag lovade det så här Jonas just for u! ( efter min fina presentation så ska jag nana, godnatt!)
PUSSPUSS!



Fyra viktiga vägval

Vi socialdemokrater väljer fler jobb och bättre välfärd före stora skattesänkningar. Vårt mål är att Sverige ska vara ett möjligheternas land för alla, där var och en – oavsett bakgrund – får chansen att förverkliga sina drömmar.

Bättre studiemedel

  • Vi vill höja studiebidraget med 400 kronor och studielånet med 200 kronor per månad.
  • Vi vill höja tilläggsbidraget för studenter som har barn med 130 kronor för den som har ett barn och 210 kronor för den som har två.

Valfrågor:
Fler jobb och en stark ekonomi
Bättre sjukvård och skola
Mer utbildning

Varför ska jag rösta på Socialdemokraterna?

Valet den 19 september blir ett avgörande vägval. Ska vi ha fyra år till med skattesänkningar för de mest välbeställda eller ska vi ha ett Sverige där vi investerar i jobb, högre kvalitet i skolan och sjukvården?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0